tisdag 29 mars 2011

Hej mina underbara bloggisar, det var verkligen länge sedan jag var här! Tiden den rasar förbi en precis som snön faller ner från himmelen, som nu när jag tittar ut genom fönstret. Kroppen hinner inte anpassa sig efter vilken klimat vi ska vänja oss vid och vilka kläder ska man egentligen ha på sig. Hallen består nu av flertal olika jackor och skor som är anpassad till olika väderomställning. Jag hoppas att ni alla mår bra, att livet leker med många glädjestunder av skratt å inspirationer av vackra saker till kreativitet, som får en att må bra. Själv har det varit svårt med tanke på sista olyckan men jag kämpar på för var dag som går. Händer är så oerhört viktigt i allt man gör och speciellt för mig som älskar vara kreativ å skapa. Sista tiden så har jag ändå pysslat oavsett smärta, för att glädja mina vänner och ge omtanke å kärlek, som jag vill dela med er vad jag har åstadkommit. Även om det inte har varit av direkta vita saker eftersom det är gåvor som ska passa in till personen i fråga!
Det är oerhört viktigt att visa varandra att man bryr sig! Det är verkligen tanken som räknas för att glädja andra. Har haft funderingar om livet, en utav orsakerna då jag förlorade en vän nyligen i väldigt aggressivt cancer som tog hennes ljus, att man knappt hann blinka och fortfarande inte har smält in att det är nu en mindre i ens omgivning. Tidigare så tecknade jag försäkring för livmoder och bröstcancer, nu har jag tecknat för all sorts cancer för att i förhand få lite hjälp ekonomiskt både för en själv och familjens skull om något skulle ske i framtiden! Det känns tryggt och tar inget för givet!

En födelsegåva till en kär vän, budskapsring med barnens namn varav ett utav är en ängel som hon kan nu ha nära hos sig.



Många utav oss har fyrfotade familjemedlemmar som vi håller oss kärt. Vissa är här bredvid oss och vissa har följt ljuset! En personlig påse till husse och matte av sin älskade fyrfotade vän.



Perfekt att ge gåvorna i en personlig påse. Mycket finare än att ge i en vanlig plastpåse och dessutom användbart just till sin/a kära vovvisar att bla. ha godis.



Det är så härligt att få till helheten, inslagen som matchar i gåva/orna och till personen/na som ska få och till dess inredning i hemmet!



Perfekta snöret som talar för sig själv..

..STOR överraskning väntades och STOR glädje att få!

Tavlor av deras älskade och åter samlade..värmde gott i deras hjärtan.



Hundpåse till min kära väninna..man ser verkligen vilken hund man äger :)



En personlig påse till en fantastisk väninna, att ha massa gott till sin goa björntjej och..




..en gosig kudde att åter kunna krama om sina bullisar igen! Även ett smycke i minne av sin bästa Bullterrier, att bära nära hos sig. Den ser du alldeles snart i mindre bild höger om på bloggisen.

Med detta avslutar jag, det är de små sakerna som gör det stora positiva glädjen! Kram på er ALLA!

7 kommentarer:

  1. Hej tjejen!

    Kul att höra från dig ♥
    Du är verkligen sååå duktig!! Tycker så synd om dig som har sån värk:( men ändå kämpar på och pysslar!
    Håller alla tummar och tår att du ska bli bättre och bättre!!!!!

    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara presenter du har gjort till dina vänner!! Det där presentsnöret var ju urkul. Du är fantastisk som inte ger upp trots värk. Jag visste inte ens om att det fanns en specialförsäkring för cancer. Man kan ju tyvärr inte längre räkna med att samhället ska ta hand om en fast man har betalat skatt, så en försäkring är nog bra.
    Kramar /Therese

    SvaraRadera
  3. Åhh så många fina saker du gjort. Härligt.
    Det är aldrig roligt när döden kommer på besök
    speciellt inte när det gäller nära och kära. Hemskt när det går så fort också. Miste min mamma på 4 veckor i cancer. Skickar varma kramar till dig.

    Lisa

    SvaraRadera
  4. Åh så mycket fint du gjort till slut och beklagar att din vän förlorade kampen mot skitsjukdomen, min pappa behandlas just nu för den men prognosen är god....
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint. Du är verkligen en riktig kämpe.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Så många fina presenter du har gjort.
    Ha en fin dag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Så mkt underbart fint du gör, önskar jag hade samma förmåga som dig att kunna göra så vackra saker. Ha en bra kväll!!
    Kramis fr Norrland

    SvaraRadera