tisdag 1 december 2009

Hallå alla goa! Jag hoppas att helgens firande av första Advent har varit mysigt! Svaret på Tomtens originalfärg, är grå, för att dem inte ville synas. Min lilla vita tomte köptes in på Ica Maxi och finns i olika storlekar för inte dyr penning. Vovven som höll mig sällskap vid första Advent, är tyvärr inte min men hon bor här ibland, så hon har faktiskt två hem :) och jag längtar tills valparna ska komma, räknar dagarna nu. Sen har jag myst på soffan och läst Jeanne D´arc living, så mycket vackert det fanns och sen fick jag den här söta kortet och zinken av gulliga Sandra/Interiörboden, blev så glad!



Imorse fick jag ett ryck och pysslade ihop lite karamellstänger..



..jag kan verkligen sätta igång med projekt..



..sen sydde jag en filtöverdrag till en vovvisbädd i mjukt lite lurvigt tyg blev väldigt lyxigt i benvit färg. Efter det så förberedde jag mig saker som ska sys och broderas å lite annat. Symaskinen får stå framme nu, så jag kan sätta igång när jag vill. Nu måste jag fortsätta vidare..många karamellstängerkramisar!

10 kommentarer:

  1. Så underbara karamellstänger du gjort, jättefina. Jag önskar jag kunde sitta lite oftare vid symaskinen. Det blir så besvärligt att ta fram den varje gång. Ha det så gott.
    Kramisar Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Elin
    Jättegina karamellstänger du har gjort. Ha en fortsatt trevlig kväll .Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka gulliga karamellstänger du har gjort.Hur söta som helst.Jag och symaskinen kom inte överens så vi tog ut skilsmässa på livstid.Hihi.Vad duktig du är ha en mysig kväll kramizar Rita.

    SvaraRadera
  4. Det blir gott för vovven och ligga på när hon är hos dig. Och så söta stänger du gjort, det var ett fint pysseltips. Ska allt svänga in till Maxis så fort vi hinner, en vit tomte skulle vara fint.
    Ha det gott vännen
    Stora kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej goa Elin!!
    Underbart vackra karamellstänger!!
    Mysigt såå att pyssla!
    Vad är det för ras på vovven.såå kul med valpisar då!! Då får även de bo hos er ibland?

    Kram o go natt♥
    P.s Du har mail;)

    SvaraRadera
  6. Åååå underbart fina!!!
    kram o ha en go dag.
    ninni

    SvaraRadera
  7. Hej Goa Elin!!!!
    Oj vad många, och sååå fina!!!! Vad duktig du är!
    Ja mys i soffan är ju aldrig fel!
    Många kramar Agnetha

    SvaraRadera
  8. Hej Elin!!

    Eller hur är det mycket fint i magasinet?? Mycket inspiration!!
    Hoppas att det är bra med dig!!
    Och du grejar och grejar du.... :)
    Och det är ju såå underbart vacker.
    Jätte fina karemllstänger du har gjort :)
    Du är såå duktig!!

    Ha nu en jätte bra dag!
    Många kramar från Sandra och Nova!!!!

    SvaraRadera
  9. Sötis!! Att du kan sätta igång mee projekt.. I now!!! du gör såå fint allt du gör söta strutisar du gjort..pussisar så länge hörs mot helgen när vi ska på vintageloppis... myspys vi o våra loppisar...pussekram gulledig susssssiiieee

    SvaraRadera
  10. Jag visste faktiskt också varför tomten inte var röd. Det är väl mer en Jenny Nyström-effekt, hihi.
    Vilka karameller du gör. Helt underbart vackra.
    Hoppas du har en bra kväll tillsammans med symaskinen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera