tisdag 26 januari 2010

Mina underbaraste bloggisvänner, dagarna har varit fullt upp med att passa en liten tjej på tre månader..se söt hon är, lilla Pim! Hon charmade verkligen hela familjen, att bonuskillen glömde bort att äta frukost i flera dagar innan skolan, för att han istället lekte med henne och tiden den försvann :)


I sin sömn, råkade hon glida ner mellan kuddarna och bara fortsatte att sova. Hur söt får man vara egentligen?? :)


En sån liten kan ge så mycket kärlek och glädje!



Här är min vita katt, den har min sötaste brorsdotter på tio år kämpat med på slöjden för att ge mig i julklapp! Tro mig, jag blev verkligen rörd! Verligen jätteduktig! Faster blev så glad :) Kram.



Längtar till sol och värmen å köpte hem lite vita krukblommor för att piffa upp lite med vår/sommarkänsla! Hortensia är så vackert!


Även dessa är fina att ha! Älskar vita blommor!


För ett litet tag sedan blev jag tillfrågad av raraste kreativa Vita Zara från House of Chandeliers, Kaffeutmaning! Själv så dricker jag inte kaffe. Jag är en Te människa! Däremot så tycker jag att doften av kaffe är underbart, jag kan stå utanför kaffefabriken och bara lukta som tjuren Ferdinand luktar på sina blommor :) men jag gillar smaken av kaffeglass det är supergott! För att presentera något om kaffe så vill jag dela med mig en kaffesort nämligen Frappe. Det är något jag alltid har hemma året runt och det beställs direkt från Grekland. Den ska drickas kallt gärna med en isbit, som vispas upp med socker, vatten och lite mjölk. Det är nåt jag rekommenderar att prova på en varm sommardag!

Nu sänder jag utmaningen vidare till Rita, Hemma hos lilla mej som alltid har sina morgonstunder med sitt kaffe när hon beskriver det, att jag nästan kan se det framför mig att koppen står framme på bordet, att man ser ångan från det nykokta kaffet å att det doftar så ljuvligt i hennes kök. Hon är en jättego bloggerska som utger en stor värme av kärlek av sin familj när hon skriver. Sen vill jag även föra utmaningen vidare till gulliga Viola från Violas romantiska hem, som håller på att öppna en gårdsbutik till våren. Jag önskar henne all lycka och hon bor så ljuvligt! Kom ihåg, det finns inget måsten att anta utmaningen!

Vakre Hem & interiör, så ljuvlig tidning och så Perfekt att mysa på soffan å vira runt en filt, nu när kylan kommer tillbaka. Imorrn blir det en promenad för att lämna lite mat till djuren i skogen. Sen blir det att hälsa på och se vad ni underbara kreativa bloggisar har haft för er :) Vackra ting ger mig harmoni! Kramis.

10 kommentarer:

  1. Hej Elin.
    vilken underbart go sötnos du har där hemma.
    Kram o ha en go dag.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sötnos...förstår att frukosten glömdes bort ;) En riktigt gullig katt från brorsdottern också.
    Jag har också en vit hortensia i mitt fönster.
    Ha en bra dag ;)

    SvaraRadera
  3. Men så söt! Förstår att man glömmer och äta med en sån goding i huset. Så underbart söt när hon somnat mitt emellan kuddarna. Och det var en fin katt du fick i julklapp, så gulligt av brorsdottern. Här dricks också mest thé, det är alltid gott. Det kaffet du visar låter spännande. Och tidningen ska jag köpa när jag går till jobbet idag. Börjar inte förrän 13:00.
    Ha en fin dag vännen.
    Goaste kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Åh vilken liten sötis!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  5. Hejsan goa Elin!!!!1000 tack för den. Vad gulligt du skriver om mej !Nu blev jag rörd och alldeles varm.Jag tackar för den utmaningen ♥.Var köper man det kaffet går det bara att beställa? Vad fina bilder från dej du visar som ALLTID,Du har det så fint.Vilken liten sötis du har hos dej .Gullig katt du fick av brorsdottern gulligt.Den tidningen ska jag köpa gillar den.Ha en skön kväll vännen och en härlig onsdag Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Hej Elin.
    Men ojojsan, du har då förstås mycket att göra med den lilla.
    Fina bilder du fångat.
    Men hade du inte en hel hög med valpar nyss?
    Hortensian är urläcker, och alla dina helt bedårande bilder, med vita ljusstakar och blommor, och nummer.
    Kul att du lyckades med kaffeutmaningen, trots att du inte dricker kaffe. Jo det där borde man testa nån gång faktiskt.
    Är den där kaffesorten ett frystorkat kaffe, eller. Och var köper man det i så fall.
    Sköt om dig så jättemycket, vännen.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  7. Hej Goa Elin!
    Men vilken liten raring, mellan kuddarna så go!
    Katten var ju för söt också!
    Ha en mysig kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Gumsan!! vicken liten sötnos där emellan kuddarna... massa snökramar hörs på luren pussiluss

    SvaraRadera
  9. Så söt.
    ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Nämen ååååååå sicken gosig vovvebebis. Jag förstår bonusbarnet, jag skulle nog missa både frukost och att gå till jobbet ;-)
    Det är vackert med vita blommor.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera