måndag 10 januari 2011


Halloj mina bloggisvänner! Det här är mitt första inlägg för nya året 2011! Nu har jag röjt undan här hemma från all pynt och gran. Känns skönt och få det återställt! Jag har lite saker som har fyndats och ska målas om. Igår hade jag middag med underbara goa vänner på middag. Jag bakade frukttårta och ananaspaj till efterrätt. Kvällen var helt utmärkt! Efteråt åker jag och min man iväg för och handla pendlarkort till bonuskillen. Kommer hem och ska parkera på vår plats men innan skulle min man sanda lite. Jag satt och väntade i bilen, tog av mig bältet eftersom jag stiger alltid av innan han ska parkera. Då kommer två personer gående förbi våran bil och går mot betald parkeringen. Sätter sig i bilen och kör ut rakt på våran bil. Tjejen hoppar ut i bilen och säger: Oj, jag såg er inte!Hur kan man missa en hel bil, är helt osannolikt för mig att kunna förstå! Jag öppnar dörren och får jätteont! Min man talar om att hon har gjort illa mig och hon frågar om bilen blev skadad? Att det inte var meningen. Min man talar om att bilen klarade sig men att han skulle flytta på bilen och går till mig för att kolla hur jag mådde. Då hoppar hon och hennes kille in i bilen och åker iväg från platsen. Vi lyckades ta reg.numret! Jag blev verkligen snopen hur man kan göra på det här sättet?? Så min natt var på akuten i nio timmar, många människor har halkat och brutit armen eller slagit sig på huvudet. Jag har klarat mig från skelettskador men kan få kroniska smärtor ev. diskbråck i bröstkorgen som jag får kolla längre fram i tiden och högra handens fingrar går inte att rätas ut helt och har ont i den, så det är jag inte så glad över när jag har behov av mina händer av all hantverk jag håller på med. Imorse när jag kom hem så stod bilen där igen. Då fick jag se hur stor den var, en Chrysler med dragkrok som hade böjt sig efter krocken. På detta så har min brorsdotter halkat på skolan och är nu på akuten förmodligen en spricka i armen. Med detta vill jag säga, var försiktiga i halkan och använd dubbar! Oanade händelser är svåra att hindra men åk alltid till akuten vid en olycka! Hoppas eran start på åren har varit mycket bättre än min! Jag hoppas att det blir bättre framöver i alla fall! Nu ska jag kurera min mörbultade kropp! Kram Elin.

8 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra från dej!Har tänkt på dej.Vad skönt att du fått ut julen.Middag med härliga vänner låter skoj .Men sedan då jag finner inga ord hur människor är skapta bara slätar över saker till deras fördel och sedan bara drar...Vilken stil, är inte sista idioten född eller?Vad nonchalant ingen medkänsla bry sig framför allt inte någonting.Ja detta var inte roligt alls blir både arg ledsen och tänker stackars dej.Ska alla fina och goa människor få allting eller????håller tummar och tår min fina vän all lycka till dej.Ha det så bra du bara kan ♥Sänder dej massor av krya på dej och styrkekramar söta du ♥ Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Nämen usch vilken jobbig start det var för dig:( Hoppas verkligen att du blir ditt rätta jag snart!
    Vilket folk som bara sticker iväg då??? Tur ni fick regnr. ..idioter!

    Krya nu på dig!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Nämen fy så trist och bara åka! Folk är inte nådigt fräcka det är smitning ju!
    Massa kramisar till dig och hoppas du snart får må bättre vet hur det är att leva med kronisk värk och det är inget jag önskar någon.....
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Hej Elin.
    Men vad är det jag hör, skojar du. Man kan inte tro det är sant, så fruktansvärt.
    Man blir ju jättearg, hur kan de sova på natten, dessa människor som bara smet.
    Stackars stackars dig.
    Det var verkligen tråkigt att höra.
    Vi får be en bön för dig,så du blir helt återställd, så du kan använda dina händer, för du måste ju kunna det.
    Hemska människor.
    Ja jag önskar dig all lycka med ditt tillfrisknande.
    Så klart man inte menar att köra på nån, men man kan ju undra om droger är inblandade såna där gånger, och varför tog de inte hand om dig bättre och undrade hur du hade det, ringde och frågade???????? Obegripligt.
    Hoppas att flickan blir frisk fort också.
    Jo halkan är ju hemsk, vi är van, men inte den här tiden på året, utan mer på våren, många gamla bryter benen då.
    Och man är extra försiktig.
    Så hemskt ni har det.
    Din älskade som ville skydda dig och så händer sånt, han måste verkligen ha fått en chock.
    Jag hälsar dig många varma kramar, sköt om dig extra mycket.
    Zara

    SvaraRadera
  5. Men Elin din stackare, vilken smäll det måste ha varit mot sidan där du satt. Helt otroligt att dom bara åkte! Såna stora bilar är hemska och bli påkörd av, har ni kollat er bil i dagsljus... Hoppas du inte har alltför ont, du får vila ordentligt nu.
    Var rädd om dig vännen
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Elin! Nu lägger jag till dig i min lista så jag kommer ihåg att titta in till dig igen!!
    Kram så länge!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Nää fy farao vilket beteende! Jag hoppas verkligen att du klarar dig utan besvär. Ta hand om er. Kram /Therese

    SvaraRadera