måndag 13 juli 2009


Hej och hå, Alla bloggisar! Nu är solen äntligen här och det gör inget att det kommer en skvätt regn då och då. Igår var det fullt upp med att åka till antikladan och kika, sedan hem för att baka kanelbullar med vanilj och smör. När jag ändå var i farten bakade jag även bröd! Det doftar ju så härligt gott!! Delade med mig till vänner och familj, som blev glada att få. Denna brödkorgen har min far gjort och är ett mycket kärt minne för mig, då han inte är längre i liv..den här korgen la han en hel del med tid och gjorde en varsin till oss, Alla barnen. Jag har verkligen ärvt min faders hantverk och det konstnärliga, från min mors sida har jag fått ärva själva matlagningen, sömnad och handarbete. Idag har jag börjat måla ett utav mina fönster, som jag fyndade för ett litet tag sedan och den andre har jag nu tagit bort glasen, sen blir det att förfina kanterna innan det är dags för lite färg. Var förbi idag på storloppisen och såg att i det andra rummet fanns det mycket fint!! Glasskivan skärmade mig av från sakerna och jag såg som ett litet barn som suktade efter glassen..:P Det ska auktioneras senare i månaden och gissa vem som kommer att vara där?? :P I tidningen "Antik & Auktion" har dem en specialtidning nämligen "Fyndguiden". Det finns en karta över hela Sverige, där alla antik, auktion och loppis är märkta, så var du än befinner dig någonstans kan du få hjälp med att hitta till dessa fyndställen och få chans att utforska!! Dessa dagar har jag verkligen åkt runt överallt till olika butiker och tittat, för att hitta inspiration och se om man kan hitta lite fynd på rean.
Må så gott alla!

10 kommentarer:

  1. Så smarrigt så med nybakat bröd o bullar!!!
    Kul att ha dem i din far hemmgjorda korg!!!Kärt minne kan jag tro!!


    Kramisar Millan ♥

    SvaraRadera
  2. Va duktig du är som hinner med att baka. Kanske blir det lite tid över för mig också nu när jag fått semester...

    Kram britt

    SvaraRadera
  3. Vad du är duktig som har bakat både bullar och bröd.Kanske får jag nåt infall att baka någon dag.Ha en mysig tisdag kramizar~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  4. Va gott med nybakat!
    och kul med rundtur...kram Annica.

    SvaraRadera
  5. Men va du är duktig som bakar och står i,du det välldans gott ut det där.
    kram o ha en go dag
    ninni

    SvaraRadera
  6. sötaste väninna!! tusen miljoner tack för skåpet gulledig.. mmm de doftar ända hit till gotland ditt nybakta... puss så länge

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är!
    ha en jättefin dag!
    kramis/LenaS

    SvaraRadera
  8. Hej hej!

    åå vilken ljuvlig blogg !

    tittar mer än gärna in igen....*LER*

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera
  9. Så goda bullar.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Hej o tack såå för din hälsning!

    ~~♥Kramisar Millisss!♥~~

    SvaraRadera